Az MGB hadművelet – az idő mindent megszépít

Bizony, nem kevés idő telt el az utolsó MG-s bejegyzés óta. Ennek pedig alapvetően két oka van: vagy időm nem volt írni, vagy kedvem. A szabadidőmet sok dologgal el tudtam tölteni, de a legtöbbet természetesen az MG alatt, mellett vagy éppen felett tudtam. Mondanám, hogy az utolsó jelentkezés óta elkészült az autó, de ez nem lenne teljesen igaz.

Mint azt tudjuk, ezzel sosem lehet elkészülni, maximum abba lehet hagyni. De én még ott sem tartok. A jó hír viszont az, hogy már önjáró az autó! De ne szaladjunk ennyire előre. Február végi bejegyzésemben arról írtam, hogy lassan elkészül az autó fényezése, ami márciusra tényleg meg is történt, innentől pedig hosszú hetekre az MG lett a szabad perceim ura.

IMAG1785Március 14-én kaptam vissza az autót, melyet rögtön egy egyhetes szabadsággal ünnepeltem. A terv az volt, hogy két hétre birtokba veszem apósomék garázsát, melynek adottságai igen jók voltak a különféle alkatrész csere-berélésekhez, illetve magához az összeszereléshez, majd tovapöfögök egy bérelt garázsba, ahol a további finomításokat végezhetem. Nos, a kettes szám stimmelt, csak nem hétben, hanem hónapban.

Az autó tehát átesett egy lakatoláson és egy fényezésen, a felújítás többi része pedig rám várt. A fényezőtől való megérkezést követő reggelen bakra került az autó és kezdődhetett a munka. Az első hetekben szinte csak szétszedésre került a sor, építkezés nem nagyon volt, ennek részben az volt az oka, hogy dacára az előrelátó gondolkodásomnak, olyan alkatrészekre is igény mutatkozott, amire előzetesen sem én, sem a bankszámlám nem számított. Utóbbi pedig nehezebben meggyőzhető, mint én. Ebben persze semmi meglepő sincs, hiszen egy ilyen felújításnál lehet meglepetésekre számítani. Ha pedig számítunk rá, akkor már nem is meglepetés. Annak ellenére, hogy nem egy teljes körű restaurálásról beszélünk, munka akadt bőven. Még úgy is, hogy a motorhoz és a váltóhoz nem akartam nyúlni, mert a korábbi tesztkörökön nem tapasztaltam olyat, amely a bontásukat indokolta volna.

IMAG1793Ezen felül azonban nem sok minden maradt érintetlen. A legnagyobb falatnak a hátsó futómű ígérkezett, főleg a mérete miatt, hiszen a laprugó/hátsó híd kettős nem egy könnyű darab, így ezek le- és felszereléséhez segítségre volt szükségem. Segítséget persze nem csak így kaptam. Mivel korábban nem újítottam még fel autót, és még csak nem is ez a szakmám, így igyekeztem magam alaposan kiképezni, ami szerintem elég jól sikerült. Megannyi könyv, fórum és videó áttanulmányozása után mára gyakorlatilag oda jutottam, hogy az alkatrészeknek talán csak a cikkszámát nem tudom fejből. Ez a tudás pedig mondanom sem kell, igen hasznos tud lenni. Nem sorolnám fel tételesen, de az említett motor/váltó kettősön kívül nem nagyon van olyan része az autónak, ami ne lett volna kezemben az elmúlt hónapok során.

A következő bejegyzésben kicsit részletesebben írok majd a felújítás menetéről, benne persze a nem várt eseményekről is.

 

A bejegyzés kategóriája: Egyéb
Kiemelt szavak: , , , , .
Közvetlen link.

2 hozzászólás a(z) Az MGB hadművelet – az idő mindent megszépít bejegyzéshez

  1. mgb fun szerint:

    Szia,

    a képek alapján elmondhatom, hogy naggggggyon szép lesz, vagy már az is lett csak önjáró képet nem tettél fel.

    üdv
    mgb fun

    • Altezza szerint:

      Szia! Lesznek olyan képek is. Már elkezdtem írni a folytatást, csak még nem volt időm befejezni. Remélem, holnap estig összejön. Kis szerencsével, már ma….

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

CAPTCHA * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.