Az MGB hadművelet – célegyenes?

A címben ugyan célegyenesről írok, de nem kell arra gondolni, hogy minden csillog és villog. És arra sem, hogy napokon belül így lesz.

Ellenben úgy tűnik, hogy kis szerencsével hamarosan rendszámot kaphat az autó, minthogy hétfőn reggel vizsgára megy az MG. Mi ez, ha nem jó hír? Hétfő délután majd megmondom, ha mégsem az. Persze bízom benne, hogy minden rendben lesz, már csak azért is, mert újabb szekció került felújításra: az első futómű. Erről már az előző bejegyzésemben is írtam, egészen pontosan arról, hogy a szükséges alkatrészek megrendelésre kerültek Angliából. Bő egy héttel később kézhez is kaptam a csomagot, így ismét volt egy szerelős hétvége, ami egy hétfővel is gazdagodott, ha már a szokásos negyedéves kontroll miatt adódott egy extra szabadnap. Az alkatrészkupac gyakorlatilag egy komplett első felújításhoz szükséges csomag volt, így kellett is az idő a szét-, illetve összeszereléshez. Pláne, hogy egy részét kétszer kellett elvégeznem a jobb- és baloldali alkatrészek megjelölésének hiányában. Szemre ugyan egyformák voltak az alsó lengőkarok, de kiderült, hogy ez csak első ránézésre vagy így, amit egyébként tudtam is, de minthogy semmiféle jelölés nem utalt az oldalra, találomra választottam, természetesen rosszul. De így szép ez a hobbi.

Szemre egyformák, de az érzés jobb

Szemre egyformák, de az érzés jobb

A csere-bere során új alsó lengőkarok, új spirálrugók, szilentek és új első kerékagycsapágyak is beszerelésre kerültek, valamint feltöltésre került a kormánymű, melybe 80W90-es hajtóműolaj illik, akárcsak a hátsó differenciálműbe. Minthogy a kormányösszekötő gömbfejek, illetve az első lengéscsillapítók már korábban cserélve lettek, szinte teljesen új az egész első traktus. Ez szerencsére a próbaút során is érezhető volt, mert a korábbi bejegyzésben említett kóválygás szinte teljesen megszűnt. A maradékot, ami alig észrevehető, szerintem a kormánymű kardánkeresztjének lógása okozza, legalábbis ebben bízom, mert ahhoz cirka 4000 forintért juthatok hozzá, míg egy esetleges kormánymű kopás miatti kormánymű csere inkább a 100000 forint felé közelít. Akárhogy is, némi munka még lesz ezzel a résszel is.

Volt vele munka, de minden a helyén

Volt vele munka, de minden a helyén

Próbaútból túl sok nem volt, de cirka 70 km azért így is összejött, ami igazán élvezetesen telt, nemcsoda, hogy alig várom, hogy végre igazán használatba vegyem az autót. Sajnos nyakunkon a tél, így az idén már csak a csapadék- és fagymentes napokban bízhatok, de talán abból is lesz még néhány.

Jöhet egy kis kirándulással egybekötött próbaút!

Jöhet egy kis kirándulással egybekötött próbaút!

Persze mindehhez az kell, hogy hétfőn sikerrel vegye az autó az első hazai műszaki vizsgát. Izgulok. Lehet drukkolni!

A bejegyzés kategóriája: Egyéb
Kiemelt szavak: , , , , .
Közvetlen link.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

CAPTCHA * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.