Az MGB hadművelet – elválás

Új fejezethez érkezett az MG projekt: elköszöntem az autótól. Természetesen nem arról van szó, hogy továbbadtam volna, mindössze annyi történt, hogy eltranszportáltuk a lakatoshoz, ahol a tervek szerint a gyári mennyiségűre állítják vissza az autón található lyukak számát.

Nem is tűnik bonyolultnak, igaz? A feladat egyszerű, pont ott és pont annyi lyuk legyen az autón, ahogy az negyven évvel ezelőtt is volt, mikor elhagyta az abingdoni gyárat. A gond inkább az, hogy ehhez szokás szerint elemeire kell bontani az autót, ami azért nem két perc. Inkább két hónap. Legalábbis jelen állás szerint körülbelül ennyi idő után kapom majd vissza az MG-t, igaz, akkorra már a fényezésen is túl lesz. Két hónap múlva már javában ősz lesz, ami már nem igazán veteránbarát, így maga a munka befejezésének időpontja nem is annyira fontos. Ha mégis három hónap lesz a kettőből, akkor sincs semmi gond.

IMAG1012Tulajdonképpen az első meleg, tavaszi napsugárig kellene összeállnia az autónak, így hónapok állnak majd a rendelkezésemre, hogy visszaszereljem azokat az alkatrészeket, amelyeket most két délután alatt, rohamtempóban tüntettem el az autóból, hogy egyrészt a lakatosnál könnyebben boldoguljanak, másrészt, hogy nagyobb eséllyel legyen meg minden darabja. Olyan lelkesedéssel és látszólagos rutinnal estem neki az autónak, hogy külső szemlélő számára akár még szakértőnek is tűnhettem. Megfelelő távolságból.

IMAG1011Mondanom sem kell, az előzetesen megtervezett tudományos bontás nem teljesen valósult meg. Egyrészt az idő szűkössége miatt, másrészt elméletben minden sokkal könnyebb. Anno úgy terveztem, hogy minden apró csavart egyenként katalogizálok majd, a vége azonban az lett, hogy “tájegységenként” kerültek zacskókba, így az összeszerelésnél kénytelen leszek a memóriámra hagyatkozni. Meg persze arra a rengeteg képre, amit készítettem, mert az előzetes tervből ezt azért igyekeztem meg is valósítani. Mégiscsak könnyebb lesz úgy ülni a kupacok felett, hogy van némi támpont a “lencseválogatáshoz”.

IMAG1014IMAG1016Idő persze nem csak a válogatáshoz és az összeszereléshez kell majd, hanem a kölcsön visszafizetéséhez is, ugyanis a javítások elkezdéséhez erre is szükségem volt. Ha minden jól megy, akkor tavaszra azt is sikerül majd letudnom. Azon kell még drukkolnom, hogy a szokásos váratlan kiadásokon felül ne jöjjenek újabb váratlan kiadások az autóval kapcsolatban, mert akkor első tavaszi napsugár ide vagy oda, az autó nem lesz menetkész. Hálás vagyok a veterános hóbortom itthoni támogatásáért, de nyilván éreznem kell, hogy hol a határ.

IMAG1007Igazán nem szeretnék az autó miatt a saját szerveimmel kereskedni, így előteremtve a szükséges költségvetést. És azt sem szeretném, ha esetleg a szokásostól eltérő módon vennék kezelésbe azt a bizonyos szervemet itthon. Nem hinném, hogy manapság is igény lenne egy Bee Gees jellegű énekhangra itthon vagy bárhol a világban. Szóval jobb a békesség.

IMAG1032A munka tehát megkezdődik, én pedig majd igyekszem időről-időre meglátogatni az én kis autómat, hogy megnézzem, miként is áll az újjászületés rögös útján. Természetesen igyekszem képekkel is szolgálni, már csak a dokumentálás miatt is. Ha minden jól megy, szerdán lesz az első beteglátogatás. Még gondolkozok rajta, hogy vigyek-e rántott húst és/vagy banánt. Ilyenkor azt hiszem ilyesmit szokás vinni. Plusz némi csokoládét a nővéreknek.

IMAG1036Az ember nem szívesen nézi egy hozzátartozó szenvedését, amint különféle gépeken lóg, ilyen-olyan csövekkel a testében. Nekem is furcsa lesz majd látni az elmúlt fél évben családtaggá vált autónkat, amint éppen szabdalják. Ám, ha minden jól megy, akkor a műtét végén fittebb lesz, mint valaha. Már nagyon várom.

A bejegyzés kategóriája: Egyéb
Kiemelt szavak: , , , , .
Közvetlen link.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

CAPTCHA * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.