Az MGB hadművelet – félúton

Úgy tűnik, hogy az MG végre kifelé halad a felújítás alagútjából, legalábbis kezd némi fény derengeni: elkészült a lakatolás, jöhet a fényezés!
IMG_20131223_183723
Az autó három héttel ezelőtt átkerült a fényezőhöz, és ha minden a terv szerint alakul, akkor január végére új bőrben lesz az MG. Mondanám, hogy régi fényében csillog majd, de az nem lenne teljesen igaz, hiszen nem pontosan az eredeti árnyalat kerül majd az autóra.
IMAG1561
Az Abingdon-i gyárat 1973 októberében Glacier White, azaz gleccser fehér színben hagyta el, de ezt valaki, talán a 80-as években, Old English White színre cserélte. Előbbi egy klasszikus fehér szín, míg utóbbi kis sárgás beütéssel bír, azaz közelebb áll a krémszínhez. Ez amúgy szerintem sokkal “veteránosabb”, ezért is döntöttem úgy, hogy ismét ez szín kerül majd rá.
IMAG1444
A lakatosmunka tehát elkészült. A költségek “természetesen” emelkedtek, hiszen mint minden felújításnál, itt is kerültek elő nagy lyukak a kis lyukak mögül. Az elvárásom pedig annyi volt, hogy lyukból pontosan annyit és ott tartalmazzon az autó, ahogy az a születése napján volt. A plusz munka és egy felém nyúló, kissé megnőtt üres marék pedig azt is eredményezte, hogy nem csak autón tűntek el a lyukak, hanem a garasomon is, ugyanis jelenleg egyetlen lyukas garast sem találok sehol. Ez persze nem panasz, hiszen senki sem mondta, hogy ilyen hobbiba vágjak, pusztán ténymegállapítás.
IMAG1449
Tartok tőle, hogy a fent említett valutából nem sokat fogok jövőre sem látni, mivel a fényező sem karitatív alapon dolgozik, arról nem is beszélve, hogy az autó önjárásához még további javítgatások is szükségesek, amik alkatrészvásárlással is járnak. A magyar-angol gazdasági kapcsolatok sokat köszönhetnek nekem. A angol alkatrészboltok legalábbis biztosan.
IMAG1442Fejben persze már rég túl vagyok a fényezésen, és már javában szerelem össze az autót. Elölről-hátra, hátulról-előre olvasgatom a különféle szakkönyveket, melyekből mostanra egy könyvtárnyit gyűjtöttem. Privát és profi szerelők különféle felújítási videóit lesem, járom a fórumokat, elméletben lazítom a csavarokat. És persze igyekszem arra is felkészülni, hogy mint mindig, most is akad majd nem várt fordulat a műveletek során. Most persze még nagyon elszánt vagyok, szinte napra lebontott ütemtervvel, melynek koronájaként úgy április környékén rendszám is kerülne az autóra. Titkon remélem, hogy ez mondjuk április 3-a lesz, merthogy anno, 1974-ben is ezen a napon helyezték először forgalomba az MG-t. Negyven évvel a gyártása után felújítják, negyven évvel az első forgalomba helyezése után pedig ismét átesik egy első forgalomba helyezésen, hiszen itthon annak számítana. Ugye milyen romantikus?
IMAG1441A románcunk tehát alakul. Egyelőre készülök a randira, tanulom a verseket, keresgélem a megfelelő öltözetet és elképzelem, ahogy először megérintem. Mivel a fényezés még hátravan, így a külcsín is kérdéses. Erre persze mindenki azt szokta  mondani, hogy a belbecs még fontosabb, ezúttal azonban szeretném, ha külső is kiállná a nyilvánosság próbáját. Bő egy hónap múlva talán okosabb leszek. Ő pedig szebb.

Kategória: Egyéb | A közvetlen link.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

CAPTCHA * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.