Az MGB hadművelet – közös élet

Jöjjön tehát a beszámoló folytatása! Miután az autó bakokra került, jöhetett a bontás alul, felül.

A legnagyobb falatnak a hátsó híd bizonyult, így ezt vettem előre, amihez szükség volt további négy kézre, részben a méret, részben pedig a nem kis súly miatt. Ahogy az lenni szokott, a csavarok között nem egy akadt, ami a negyvenévnyi nyugalom után nem igazán akart megmozdulni. A mesékben nem igazán hiszek, így a Hófehérkénél bevált csókolgatás helyett a csavarlazító és a flex vette át az ébresztő szerepét. A módszer működött, így némi erőemelő show után sikerült kivonszolni a hátsó hidat, laprugóstól együtt az autó alól. Már ekkor látszott, hogy az összeszerelés csúszni fog, mert olyan alkatrészek is darabokban jöttek csak le, melyből nem rendeltem másikat korábban, a szállítási idő Angliából pedig 5-7 napnál kevesebb nem igen szokott lenni.

IMAG1835A kiszerelt darabok először a rozsdától lettek megszabadítva, majd jöhetett a festés, a szilentek cseréje és az új hátsó lengéscsillapítók beszerelése. Kihasználva, hogy az autó hátsó része gyakorlatilag pucér volt alul, sor kerülhetett az alvázvédelemre, mely ecsettel és szórással is történt. Minthogy az autót nem napi használatra tervezem, valószínűleg csak mosáskor éri majd nedvesség, így van rá esély, hogy Mr. Crum után, aki a hetvenes évek végén vette kezelésbe az autót, ismét eltelik majd úgy 30 év, hogy nem kell az autóval foglalkozni, legalábbis ami az alvázvédelmet illeti. A hátsó híd nem csak esztétikailag újult meg, de a differenciálműben lévő hézagolók is cserélve lettek, mert ezek kopása, illetve teljes eltűnése csilingelő hangot idéz elő. A hang pedig ott volt a korábbi próbautak során. És, mint az kiderült, az összeszerelés után is. Erről majd később.

IMAG1836Ugyancsak a hátsó hidat érintette, hogy új új merev fékcsövek is felszerelésre kerültek, mivel a teljes fék és üzemanyag vezeték cseréje mellett döntöttem. A merev, fém csövek látszólag jól viselték a négy évtizedet, de úgy voltam vele, hogy ha már úgy is darabokban van az autó, akkor élni kell a csere lehetőségével. Szerencsére mindkét esetben komplett szettben lehet rendelni csöveket, melyek méretre vágva, kötőelemekkel együtt vannak a dobozban, nekem már csak a megfelelő alakúra kellett hajtogatnom a rézcsöveket.

IMAG1858Maguk a fékek rendben lévőnek látszottak, így sem a hátsó dob és betét, sem pedig az első tárcsa és betét nem került kicserélésre. Ellenben új munkahengerek kerültek hátulra, ahogy a főfékhengerből is egy új mellett döntöttem a felújítás helyett. Az első hosszabb próbaút során aztán kiderült, hogy az első munkahengerek is szorulnak, amit füstjelekkel tudatott az autó, így végül ezek is cserélésre kerültek.

IMAG1860A hátsó traktus része az üzemanyagtank is, mely még a lakatolás során eltávolításra került, és mivel nem nagyon látszott ki a különféle kencék alól, nem igazán derül ki, hogy mennyi munka lenne vele. Így ebből is új került beszerzésre Angliából, bár mint az kiderült, maga a tank Kanadában készült. Dacára annak, hogy körbeutazta a fél világot és nyilvánvalóan, mind a gyártó, mind pedig a forgalmazó keresett rajta, hogy a fuvarozókról ne is beszéljek, a tank ára 30000 forint volt, szállítással együtt. A régi itthoni felújítására 40000 forintos ajánlatom volt. Minthogy a horganyzott tankot ingyen festették le itthon, úgy gondolom, hogy nem volt rossz döntés az új mellet voksolni.

IMAG1861Míg az  autó felbakolva tűrte a felújításra tett erőfeszítéseimet, a majdani utazáshoz szükséges kerekek Székesfehérváron vedlették le magukról a korábbi festék- és porréteget, hogy aztán új festést kapjanak. Mint az kiderült, az öt felni megtisztítása rendesen megizzasztotta a fényezőt, de szerencsére nem az a könnyen feladós típus, így végül szépen sikerült a felnik megújítása.

IMAG1881Az első futóműnél cserére szorultak a kormányösszekötő gömbfejek, melyek természetesen mindent megtettek, hogy a jól megszokott helyükön maradjanak, így a házi eltávolítási módok nem váltak be. Ismét egy olyan szerszámmal gazdagodott a láda, melyet valószínűleg nem nagyon kell majd használnom a közeljövőben, minthogy vehettem egy gömbfejkinyomót. Az első lengéscsillapítók cseréje valamivel könnyebben ment, a plusz kezek bizony ott is jól jöttek.

IMAG1848A motortér alatt sem állt meg az élet: generátor, vízpumpa, olajhűtő, fűtéscsap, gyújtástrafó és megannyi más került beszerelésre. A régi vízpumpa és a hozzátartozó szíjtárcsa szétválasztása nem volt két perc, de győzött a nyers erő. Ugyancsak megújult a fűtőradiátor háza és a pedálbox is. Utóbbi az a ház, amelyben helyet foglal a fék- és kuplungpedál valamint az ezekhez tartozó munkahengerek.

A mechanikus részek után jöhetett némi elektronikai munka, mivel a fényszórók reléket kaptak. A hetvenes években még nem halogén lámpákkal szerelték ezeket a modelleket, most viszont az került bele, ahogy a lámpatestek is balkormányos kivitelűre lettek cserélve, mivel nem akarom a szembejövőket szórakoztatni. A halogén izzók áramfelvétele viszont intenzívebb, mely a kapcsolók túlmelegedését, olvadását okozhatja: ezért kell a relé.

A fenti, nem is teljes felsorolás után következett a külső és belső csinosítás, összeszerelés. Erről írok majd legközelebb.

 

 

A bejegyzés kategóriája: Egyéb
Kiemelt szavak: , , , .
Közvetlen link.

2 hozzászólás a(z) Az MGB hadművelet – közös élet bejegyzéshez

  1. mgb fun szerint:

    Szia,

    a rózsaszín “szerelőruha” elég ritka, de látom, hogy sokat számít. 🙂
    Gratulálok. Szép munka.

    mgb fun

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

CAPTCHA * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.